בכיר במערכת הכשרות של הרב לנדא: "נאפה לאחר הפסח זו עבודה בעיניים"

    ארי וידר 3 Comment on בכיר במערכת הכשרות של הרב לנדא: "נאפה לאחר הפסח זו עבודה בעיניים"
    11:52
    21.05.24
    יונת קפלן No Comments on "אירוע בסדר גודל תנ"כי": סיוון רהב מאיר על מות ראיסי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חומרות חג הפסח אינן מסתיימות בחג עצמו. משפחות רבות מקפידות לרכוש מידי שנה מוצרים שנאפו לאחר הפסח בלבד, ואינן מסתמכות על מכירת החמץ.

    מידי שנה צצים דיווחים המתבססים על אנשים המדווחים, אשר לעיתים מצרפים תמונות, לפיהם משווקים מפעלים רבים מוצרים עוד לפני החג, ואשר על התווית מתנוסס הכיתוב כי הוא נאפה לאחר הפסח.

    במועצה לצרכנות אומרים בתגובה כי במידה שישנן חברות שאכן נוהגות כך הרי שלכאורה מדובר בהטעייה, ומבקשים מהצרכנים לשגר אליהם את ההוכחות.

    עם זאת, גורם בכיר במערכת הכשרות של הגרמי"ל לנדא, רב אב"ד דבני ברק, אומר לאתר 'קול חי': "אין באמת דבר כזה נאפה לאחר הפסח, וזה למעשה עבודה בעיניים".

    הגורם מוסיף ומסביר "אמנם יש חברות שאופות מיד לאחר הפסח, אבל מה בכל הנוגע למשפרי האפייה ולכל שאר המוצרים? הרי לא ייתכן שיש את כל המוצרים יום לאחר החג, ולכן בסופו של דבר גם בחברות הללו למעשה מתבססים על מכירת חמץ שמבחינה הלכתית אין בכך שום בעיה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בכשרות בד"ץ עדה"ח, כאשר כתוב "נטחן ונאפה לאחר הפסח", כל המוצרים הנלווים אינם ממכירת חמץ. "נאפה לאחר הפסח", מתייחס לאפייה בלבד. זה כלל ידוע שבבד"ץ יאשרו אותו לכל פונה.

    2. 2

      המכירת חמץ של הרב לנדא נעשית בכוונה אפי' על מוצרים שאין הכרח במכירה אלא להודיע שהמכירה היא היתר גמור אבל זה רק הוא אבל חסידים ואנשי מעשה לא נהגו כך , ולכן תמוהה התבטאות שזה עבודה בעיניים ואולי המכירה היא עבודה בעיניים בהרבה מן המקרים כידוע מוזר שמכריחים את בעלי העסקים למכור דברים שאפשר בלי. כגון בצקים שמכינם בערב פסח בשביל למכור אותם.

    3. 1

      לא מדוייק בכלל!!! לומר כך זו הטעיה!!! יש הבדל בין חמץ גמור שנמכר לבין מאפה שמעורב בו במיעוט חמץ שנמכר שאז זה מוגדר בעצם כתערובת ויש בזה הרבה יותר מה להקל. אע"פ שבאמת יש שמחמירים גם בזה.